Projektu nedēļa
Projektu nedēļa 2016
Projektu nedēļa mūsu skolā noritēja no 21. līdz 24. martam, un šajā laikā katra klase apzinīgi strādāja pie savas izvēlētās projekta tēmas. Aicinām ieskatīties klašu projektu nedēļas notikumos!
1.c klases projekta tēma – „Mana ģimene”, jo kas gan pasaulē svarīgāks par ģimeni!
Skolēni projekta laikā veidoja aprakstu katrs par savu ģimeni, zīmēja ģimenes pasākumus un pat aplicēja ģimeni 3D formātā, veidoja statistiku, kādi ir plusi un mīnusi, dzīvojot daudzstāvu namos un privātmājās, mācījās tautasdziesmas un dzejoļus par ģimeni kā vērtību, dziedāja dziesmas un gatavoja dekorācijas prezentācijai.
Sniedzot atbildes uz jautājumu „Kas Tev vislabāk patika projektu nedēļā?”, viedokļi bija dažādi. Amandai, Janai, Rendijai, Jānim, Līgai un Sanijai patika zīmēt savu ģimeni, savukārt Renātei, Robertam Bangam un Keitai patika gatavot 3D ģimeni konfekšu kastē. Edgaram, Emīlam, Danam patika rakstīt dzejoļus un tos iemācīties no galvas, Rihardam – mācīties dziesmiņu, bet Aleksim –fotografēties. Meganai patika rakstīt aprakstus par savu ģimeni, bet Danielam un Adrianam patika viss! FOTOGALERIJA 1.c, 4.a projektu prezentācijas
2.c klases projekta tēma – „Latviskās mājvietas”, jo kas tad pasaulē mīļāks par mājām!
Skolēni projekta laikā noskaidroja, kādās mājās katrs dzīvo. Saskaitot visas mājas un dzīvokļus kopā, iznāca, ka 2.c klases skolēni dzīvotu 103 stāvu mājā, 62. stāvā, 60 istabu dzīvoklī, kopā ar vēl 114 citiem ģimenes locekļiem un viņiem būtu 16 kaķi, 10 suņi, 3 kāmji, 3 papagaiļi, 1 jūrascūciņa un zivtiņas.
Skolēni sniedza atbildes uz jautājumu „Kāpēc Tev patīk savas mājas?”
- Alise – tāpēc, ka blakus mājā dzīvo draugi,
- Agnese- tāpēc, ka kopā ar mums dzīvo jūrascūciņa,
- Samata- tāpēc, ka savās mājās varu svinēt dzimšanas dienu,
- Adriāna- tāpēc, ka mājās ir kārtīgi,
- Vitauts- tāpēc, ka mājas ir vislabākā vieta, kur spēlēties,
- Kristiāna- tāpēc, ka blakus ir rotaļu laukums.
3.a klases projekta tēma – „Latvieši ārzemēs”, jo kas gan pasaulē svarīgāks par saviem tautiešiem!
Skolēni projekta laikā apkopoja informāciju par latviešiem ārzemēs. Skolēnu vēstules un pārdomas par šo tēmu:
- Raivis: „Sveiks, latvieti, ārzemēs! Mums te labi iet. Bet Jums? Mums drīz būs vasaras brīvlaiks. Man gribas, lai Jūs atgriežaties, tad atkal viss būs pa vecam. Visi atkal satiktos kā labos laikos. Tad visi būs priecīgi. Man gribas Jūs satikt Latvijā, jo te ir Dzimtene.”
- Roberts: „Es jūtos ļoti bēdīgs, jo latvieši aizbrauc uz ārzemēm un jūtos vēl bēdīgāks, jo latviešu tauta pamazām izzūd. Es domāju, ka jābrauc atpakaļ uz Latviju, jo tad tauta neizzudīs. Es vēlētos, lai latvieši brauc atpakaļ, jo te ir viņu dzimtene un mājas. Esmu vīlies latviešos, jo latvieši pamet Latviju. Es domāju, ka latviešiem jābrauc atpakaļ uz Latviju, jo cilvēki paliks priecīgi.”
- Evelīna: „Ir slikti, ka latvieši aizbrauc uz ārzemēm, jo mazāk paliek cilvēku valstī. Es domāju, lai latvieši atgriežas savā dzimtenē. Ir labi, ja cilvēkiem ir nauda. Es domāju- latvieši savas dzimtenes kultūru ir aizmirsuši. Ir ļoti slikti, ka mamma un tētis aizbrauc uz ārzemēm, jo bērns ļoti ilgojas pēc vecākiem.”
3.c klases projekta tēma – „Mēs dzīvojam trīs novados”, jo tuvākā apkārtne ir svarīgākā!
Skolēni, daloties grupās, projekta laikā iepazina Bauskas, Vecumnieku un Iecavas novadus. Katra grupa par savu novadu veidoja plakātu un krustvārdu mīklu un jāatzīmē, ka vislabākās sadarbības prasmes bija Endijai, Evelīnai un Artūram. Īpaši skolēniem patika tikšanās ar Iecavas domes priekšsēdētāju Jāni Pelsi, kurš stāstīja, ka viņam pieder 3 automašīnas „Žiguļi” un viens mocis, kā arī 2 suņi un 3 kaķi. Brīvajā laikā skolēni apmeklēja Iecavas Mūzikas un Mākslas skolu, kur bija iespēja paspēlēt uz mūzikas instrumentiem, kā arī Iecavas Jauniešu centru. Ļoti jau gribējās pabraukt ar liftu, bet mūzikas skolas mācību pārzine skaidroja, ka to izmanto tikai mūzikas instrumentu pārvadāšanai. Vēl arī parkā tika barotas pīles un bija atpūta bērnu rotaļu laukumā. Jauki, ka projektu nedēļā bija iespēja tuvāk iepazīt novadus, bet galvenais- vienam otru!
4.a klases projekta tēma – „Mēs – daļiņa no pasaules”, jo kas tad ir svarīgāks par sevi kā pasaules daļu!
Skolēni uzzināja brīnumdaudz jaunu un interesantu faktu par citu tautību cilvēkiem, par dažādību sev apkārt. Piemēram, vai zināt, kāpēc dienvidos dzīvojošiem cilvēkiem ir tumšāka āda kā ziemeļos dzīvojošiem? Tika veikts arī pētījums par savas klases skolēnu ārējo izskatu, ēdienkarti, ģimenes tradīcijām un reliģisko pārliecību. Zināšanai – 4.a klasē visiem ir gaiša āda, četriem skolēniem ir gaiši mati, trijiem- tumši, četriem bērniem ir zilas acis, bet diviem zaļas un vienam – brūnas. Un kā ir Jūsu klasē?
4.c klases projekta tēma – „Lieldienas Latvijā un citur pasaulē”, jo skaistākie pavasara svētki ir Lieldienas!
Skolēni uzzināja, ka Lieldienas ir tikpat nozīmīgi svētki arī citās valstīs, atšķiras tikai tradīcijas un ticējumi. Visas nedēļas garumā bija iespēja neklātienē paciemoties Polijā, Somijā, Zviedrijā, Itālijā, ASV, Austrālijā, Āfrikā un uzzināt, ka Austrālijā Lieldienu simbols ir nevis Lieldienu zaķis, bet gan pašmāju eksots- dzīvnieciņš bilbijs, savukārt Itālijā šo svētku simbols ir balodis. Bet Latvijā Lieldienu tradīcija ir olu krāsošana, tāpēc to ar izdomu, izmantojot dabas materiālus, veica arī 4.c klases skolēni, bet beigās – sīvas olu kaujas! Uzvarētāji ir visi!
5.a klases projekta tēma – „Pasaules bīstamie ceļi”, jo uz ceļiem nav nekā svarīgāka par drošu kustību!
Skolēni ļoti ieinteresēti paši pētīja šo tēmu, jo faktu materiāls tiešām bija interesants un uzmanības vērts. Tika skatīti gan video, gan veikts pētījums „Pasaules bīstamāko ceļu Top- 10”. Izrādās, ka visbīstamākie ceļi ir Indijā, Ķīnā, Brazīlijā un Norvēģijā. Latvijā īpaši bīstamu ceļu nav, apdraudējums var rasties tikai uz tiltiem, kas daudzviet ir sabrukšanas stadijā. Brauciet lēni pār tiltiem, draugi!
5.c klases projekta tēma – „Cittautieši Iecavas novadā”, jo tikai tautu draudzība var veicināt mieru pasaulē!
Skolēni visas projekta dienas radoši strādāja, aizpildot tās ar lielākiem un mazākiem darbiņiem. Īpaši visiem patika tikšanās ar dzimtsarakstu nodaļas vadītāju E.Jančoni, kura iepazīstināja ar faktiem, ka šobrīd Iecavā dzīvo viens ēģiptietis un piecdesmit divi ķīnieši, kā arī kultūras nama vadītāju A.Spali, kura iepazīstināja ar latviešu tautastērpu daudzveidību. Visi skolēni veidoja mapītes, kurās ievietoja savus vērojumus, darbiņus un pārdomas par projekta nedēļā uzzināto.
6.a klases projekta tēma – „Pareizo noteikumu pasaule”, jo noteikumu ievērošana reizēm ir galvenā panākumu atslēga!
Skolēni pētīja un apkopoja informāciju par to, kādi noteikumi pastāv pasaulē un kāpēc vispār tie ir jāievēro. Katrs veidoja individuālu prezentāciju par kādu noteikumu un sekām to neievērošanas gadījumā. Praktiskajās nodarbībās tika veidoti plakāti un pat īsfilmas par noteikumu pārkāpumiem un šādu rīcību sekām. Saistībā ar šo tēmu tika apmeklēts arī policijas iecirknis. Bat pats interesantākais tomēr bija filmu veidošana, montēšana un paskatīšanās uz sevi „no malas”. Skolotāja Kristīne saka paldies visiem 6.a klases skolēniem par aktīvo darbošanos šajā nedēļā!
6.c klases projekta tēma – „Ieskats saldumu pasaulē”, jo saldumi dzīvi spēj saldināt vienā mirklī!
Skolēni gatavoties projekta nedēļai sāka jau novembrī, jo tika iestudēta izrāde „Gotiņas”. Kas tik nebija jāizdara, lai sagatavotu izrādi! Jāizpēta visa informācija par šīm tikai Latvijā esošajām konfektēm, jāapmeklē Skrīveru konfekšu fabrika, pašiem jāizmēģina roka konfekšu pagatavošanā, jāiemācās no galvas teksts plānotajai izrādei, jāsagatavo dekorācijas, jāpiemeklē atbilstoši tērpi katrai gotiņu konfekšu grupai un galvenais, jānospēlē izrāde visas skolas priekšā! Viss tika izdarīts godam un paldies sk. Ligitai par ieteikumu pētīt šo saldo un garšīgo jomu!
7.a klases projekta tēma – „Neparastie pasaules ezeri”, jo saldūdens avoti mūs nodrošina ar dzeramo ūdeni!
Skolēni pētīja neparastos pasaules ezerus, meklējot informāciju gan internetā, gan grāmatās, gan kartēs un atlantos. Izrādās, ka daudzviet ezeru ūdeņiem no zemes dzīlēm ir pievienojušies citi savienojumi, piemēram, sērs vai darva. Bet Latvijā, kā uzzinājām, ir 2256 ezeri. Diezgan daudz, vai ne?
7.c klases projekta tēma – „Dažādi cilvēki- dažādi vaļasprieki”, jo kas gan būtu dzīve bez vaļaspriekiem!
Skolēni veica pētījumu, kādi cilvēkiem ir vaļasprieki jeb hobiji, un secināja, ka tie ir gan aktīvi, saistībā ar sportu, gan pasīvi, piemēram, grāmatu lasīšana, adīšana u.c nodarbes. Veicot skolas skolotāju aptauju, tika noskaidrots, ka visvairāk mūsu skolotāji brīvajā laikā mēdz lasīt grāmatas un žurnālus, nodarboties ar sporta aktivitātēm un strādāt rokdarbus. Uzmanību piesaistīja tas, ka dažiem pedagogiem vaļasprieks ir braukšana ar automašīnu, darbi dārzā un iepirkšanās veikalos. Bet prezentācijā katrs skolēns demonstrēja savu vaļasprieku. Visvairāk atzinību izpilnījās tās meitenes, kurām ir vairāki hobiji, piemēram, Amanda brīvos mirkļus aizpilda lietderīgi, spēlējot klavieres, dejojot, dziedot un spēlējot teātri, bet Linda – spēlējot kokli, zīmējot un arī dziedot un spēlējot teātri. Klasesbiedru aplausus saņēma arī Aleksandrs, kurš, brīvajā laikā spēlējot futbolu komandā „FK Iecava”, sasniedzis augstus rezultātus. Bet ne nieka no viņa neatpalika klases erudīti Niks, Andžejs, Mareks ar saviem vaļaspriekiem – dinozauru izpēti, datorspēļu veidošanu, datorsistēmas pārzināšanu. Malači!
8.a klases projekta tēma – „Dažādās emocijas”, jo nav iedomājami cilvēki bez emocijām!
Skolēni vēroja uz ielas satikto cilvēku mīmiku, pēc tam analizējot, kādu iemeslu dēļ mīmika bija priecīga vai bēdīga.Interesantas bija arī nodarbības, kurās tika pētīts, kādas emocijas izraisa mums apkārt esošās reklāmas un līdzcilvēku apģērbā ietvertās krāsas. Iegūtā informācija turpmāk palīdzēs izprast un kontrolēt savas emocijas!
8.c klases projekta tēma – „Krāsu prieks Paint ECO uzņēmumā”, jo kas tad būtu dzīve bez krāsām!
Skolēni praktiski izpētīja, kā iespējams strādāt ar Paint ECO krāsām. Tika apmeklēta šī krāsu ražotne,lai savām acīm vērotu, kā top krāsas. Interesanti bija izmēģināt krāsas uz dažādu materiālu virsmām. Paši skolēni krāsoja putnu būrus, T-krekliņus un auduma maisiņus. Tas gan bija patīkami! Vērojot ražošanas procesu, tika gūts daudz jaunas informācijas un varbūt kādam interesentam radīsies doma mācīties pat par ķīmiķi!
9.a klases projekta tēma – „Mūsu nākotnes profesijas” un 9.c klases projekta tēma – „Es – profesiju pasaulē”, jo kas tad cilvēks ir bez profesijas!
9.a un 9.c skolēni projekta nedēļā padziļināti pētīja sev piemērotās mācību iestādes, kurās pēc 9. klases beigšanas varētu doties mācīties. Projekta laikā katrs saņēma uzdevumu – paskaidrot, kādēļ izvēlējies tieši šo skolu; analizēt savas personiskās īpašības (ko es protu, kas man patīk, kādas ir manas spējas un stiprās un vājās puses), atrast un strukturēt visu nepieciešamo informāciju par izvēlēto mācību iestādi, apkopot savu veikumu mapē un prezentēt to skolas administrācijai.
Devītklasnieku nākotnes plāni:
- Artis – Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikums, pavāra specialitate.
- Emanuela – Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikums, viesnīcu pakalpojumu speciālists.
- Hārdijs – Rīgas Celtniecības koledža, ēku būvtehniķis.
- Rebeka – Olaines Mehānikas un tehnoloģijas koledža, biotehnologs.
- Sintija, Līna, Samanta – Kandavas Lauksaimniecības tehnikuma Saulaines teritoriālā struktūrvienība, specialitāte – viesmīlības pakalpojumu speciālists.
- Gints – Ogres tehnikums – būvnieks.
- Diāna, Ivita, Elvita – Rīgas Stila un modes profesionālā vidusskola – frizieris, vižāzists.
- Ieva – mācības turpinās Lielbritānijā.
- Kristīne K. – Iecavas vidusskola, vēlāk mediķis.
- Sandis – Kandavas Lauksaimniecības tehnikuma Saulaines teritoriālā struktūrvienība,pavāra palīgs.
- Kristers, Edijs – Kandavas Lauksaimniecības tehnikuma Saulaines teritoriālā struktūrvienība, automehāniķis.
- Kristīne S. – Jelgavas Amatu vidusskola, komercdarbinieks.
- Jana – Jelgavas Tehnikums, viesnīcu pakalpojumi.
- Andis – Ogres tehnikums, meža operators.
- Oļegs – Rīgas Valsts tehnikums, datortehniķis.